tag:blogger.com,1999:blog-7182566043758757474.post6651561800461675502..comments2024-02-05T10:44:23.039+02:00Comments on Adina Amironesei - Universul meu : Liberul arbitru - descoperiri care dizolvă credințe de bazăAdina Amironeseihttp://www.blogger.com/profile/10485566262737022209noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-7182566043758757474.post-71378973342629209262016-03-03T14:01:21.969+02:002016-03-03T14:01:21.969+02:00Liberul-arbitru NU ESTE INFIRMAT de experimentele ...Liberul-arbitru NU ESTE INFIRMAT de experimentele psihologice!<br /><br />Experimentul psihologiei stiintifice cu apasarea butonului aleatoare, la inspiratia de moment, arata ca neuronii MOTORI sunt activati cu circa 200 milisecunde inainte ca impulsul de vointa sa apara in constiinta. Acestea sunt faptele, care au fost interpretate gresit in sensul ca "nu avem liber-arbitru". Asemenea erori se intampla cand savantii fara har sau pregatire filosofica se baga singuri in seama.<br /><br />Unde este greseala? <br />Sarcina experimentului era banala, fara miza pentru constiinta subiectului. Apasarea aleatorie pe un buton poate fi rezolvata de o subrutina a mintii. Nu e nevoie de angrenarea constiintei in asta, ci doar de instiintarea ei. De aici apare decalajul de timp: este durata drumului neuronal de la inconstient (care a fost delegat cu aceasta sarcina) pana la constiinta. <br />Pe de alta parte, recunoastem, asa functioneaza psihicul uman obisnuit in 95% din timp. Nu se implica constient in cele mai multe actiuni repetitive, rutiniere, fara pericol pentru supravietuire sau sanatate. Doar in momentele critice constiinta preia controlul, dar chiar si atunci se bazeaza pe experienta inconstientului.<br /><br />Mi se pare mult mai interesant ca savantii sa ne explice filosofic rezultatele experimentului relatat de prof. Zagrean. El spune ca neuronii SENZITIVI stimulati local, direct pe creier, intarzie impulsul catre constiinta cu fractiuni de secunda comparativ cu impulsul venit pe calea senzoriala normala. Ce se intampla aici? apare o deformare metafizica a timpului? Evident, acest experiment ne ofera date exact OPUSE primului. Pot avea ele o baza comuna explicativa? Asta vrem sa auzim de la domnul Daniel David si maestrul sau, Daniel Dennet!<br />Razvan Petrenoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7182566043758757474.post-66990822791358950162016-02-28T11:52:39.589+02:002016-02-28T11:52:39.589+02:00Multumesc pentru postari si pentru tot ce faci!Multumesc pentru postari si pentru tot ce faci!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7182566043758757474.post-11836779399707428792016-02-28T04:40:30.849+02:002016-02-28T04:40:30.849+02:00Oh dear, oh dear ... Cand Daniel asta al tau trece...Oh dear, oh dear ... Cand Daniel asta al tau trece la ... implicatii, si de fapt explicandu-ne metode de inginerie sociala )l-o fi luat poate gura pe dinainte), toata TED-uiala asta a lui devine extrem de transparenta.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7182566043758757474.post-88725793456653869302016-02-27T21:33:25.732+02:002016-02-27T21:33:25.732+02:00Buna Adina!
Lume buna invitata pe blogul tau! Asa ...Buna Adina!<br />Lume buna invitata pe blogul tau! Asa cum spune deschis prof. dr. Daniel David in mai multe rinduri, "implicatiile sunt uriase", pentru educatie, jurisprudenta, politici educationale si ocupationale, invatamant, religie si biserici in general, etc. Multumesc, interesant! (E.A.) Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7182566043758757474.post-45888028418563963872016-02-27T21:18:17.955+02:002016-02-27T21:18:17.955+02:00Liberul arbitru este o iluzie: propozitie falsa
E...Liberul arbitru este o iluzie: propozitie falsa <br />Este adevarat ca ceea ce determina comportamentul sunt gandurile adevarate adica rezultate din credinte si convingeri reale si nu aparent reale adica ipocrit reale. Criteriul ca sunt reale? Exact faptul ca ne determina comportamentul<br />Poate ca ce spun va lamuri putin acest aspect:<br /><br />1)Orice realitate fizica observata de un subict obesrvator ,primitor de semnale dinspre mediu receptate de organele sale de simt sub forma de senzatii si apoi compuse de sistemul nervos in perceptii(cred ca nu gresesc) reflecta un substrat material unic chiar daca felul in care este el simtit si perceput difera de la structura cognitiva la structura cognitiva. Noi oamenii pusi in fata unui acelasi obiect vom avea in mare aceleasi senzatii si-l vom percepe similar. Desenele au descierile noastre vor fi asemanatoare<br /><br />2)Asadar nu exista un raspuns la cum arata ceva de fapt. Poate doar daca mecanica cuantica ar fi implicata sa obtinem o forma matematica a componenelor cele mai simple. Experienta cu rata si iepurele are un exemplu mai bun in yoga unde o franghie poate fi considerata un sarpe sau o franghie. Este evident ca in procesul sintezei senzatiilor care ne duc sa vedem rata sau iepurele creierul si ideile preconcepute isi au rolul lor si deasemeni starile de spirit pe care ni le produc realitati obiective sunt elemente subiective ale constintei noastre. 3) Pentru dificultea unei alegeri sau motivatia ei aparent neclara rimit la Magarul lui Buridan <br />4) Manipularea este valabila pentru fiinte slabe si cu inteligenta si logica mediocra si astea constituie majoritatea . <br />5) Faptul ca vorbim destul de corect fara sa cunoastem regulile gramaticale este la fel cu faptul ca mergem fara sa cunoastem legile echilibrului si mecanica ci se bazeaza pe reguli empirice bazate pe analogii, analize si sinteze . De acord ca nu ne lasam de fumat decat cand dorim realmente acest lucru si asta o spun din proprie experienta caci odata ce am vrut si am avut un motiv rational de necombatut pentru a o dori am si facut-o chiar si cu usurinta. 6) Nu dle David nu suntem somnambuli chiar daca unii ar vrea sa ne convinga de asa ceva. Nu contrazic exemplele date de dvs dar concluziile sunt uneori false si daca nu sunt false se falsifica ulteror ce decurge cu certitudine din ele.ion adrianhttps://www.blogger.com/profile/08556163450042729942noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7182566043758757474.post-9841786301379774402016-02-27T16:09:46.744+02:002016-02-27T16:09:46.744+02:00Propun o cale de mijloc între teza existenței libe...Propun o cale de mijloc între teza existenței liberului arbitru și antiteză care presupune că liberul arbitru este un construcție mental. O sinteză, mai exact. Pentru că există acțiuni involuntare și voluntare deopotrivă. Și un exemplu ar fi că de cele mai multe ori acționăm pe bază tiparelor inconștiente dobândite, dar în momentul în care de devenim conștienți de aceste tipare le putem schimba prin intenție. Fie că acționăm conștient împotriva impulsurilor interioare, fie că prin diverse tehnici schimbăm programele subconștiențe. Pot da un exemplu personal în acest sens. În adolescenta am fost mușcat de doi câini. Felul în care mintea mea a interpretat situația mi-a de determinat o fobie de câini și un comportament care nu era rezultatul intenției sau gândurilor. Ocoleam și cel mai inofensiv câine înainte să am intenția să fac asta. Și aici susțin antiteza. Nu gândurile mi-au determinat comportamentul ci programul inconștient care mi s-a format în urma interpretării unei situatii de viață. Când am conștientizat ce se întâmplă mi-am propus să acționez împotriva programării inconștiente și am reușit. Treptat am reușit nu doar să nu mai ocolesc câinii ci chiar să-i îndrăgesc. Mi-am propus și am reușit prin intenție să schimb un comportament. Aici dau dreptate tezei care susține existența liberului arbitru. Adevărul e undeva la mijloc.<br /><br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/00839528529674636133noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7182566043758757474.post-35416026504372225452016-02-26T21:02:52.606+02:002016-02-26T21:02:52.606+02:00Eu unul, cred în existența liberului arbitru. Nici...Eu unul, cred în existența liberului arbitru. Nici-un experiment uman nu m-ar putea convinge pro sau contra, din simplul motiv că, ca şi oameni suntem limitați de cunoştințele acumulate în această viață, ca şi suflete, cunoaştem adevăruri divine. Da-planul divin implacabil există, dar poate fi asemuit cu o excursie organizată cu puncte de vizitat şi o destinație precise. Dar fiecare se poate alătura, părăsi sau participa în mod activ la desfăşurarea ei. Şi opțiunea asta este dată de liberul arbitru.Mişahttps://www.blogger.com/profile/05965071775620815968noreply@blogger.com