"Fiecare pas spre tine însuți e un pas spre Univers și fiecare pas spre Univers e un pas spre tine însuți.
Dar armonia se naște când cunoașterea de sine și cunoașterea Universului merg mână în mână într-o simetrie perfectă."©

duminică, 17 noiembrie 2013

Pericolul unei singure povești (+ recomandare film)

Așa cum s-a întâmplat probabil fiecărui om, mi s-a întâmplat și mie să aud diverse povești despre X sau Y care au format în mintea mea fără să vreau o imagine a acestora. Întotdeauna când am avut răbdare am avut surpriza ca acea imagine să se dizolve total în momentul când am cunoscut personal oamenii  respectivi și am aflat și alte povești de viață care le-au modelat personalitatea.

Mai târziu am aflat mecanismul prin care se naște în mintea noastră o idee preconcepută. De obicei se întâmplă fără să ne dăm seama. În superficialitatea ce caracterizează omul secolului 21, avem impresia că putem cunoaște lucruri, locuri, experiențe și chiar și mai grav: oameni - fără să intrăm în contact direct cu acestea.

Avem impresia că putem cunoaște pe X prin prisma părerilor lui Z, iar dacă Z zice că X e prost, atunci X sigur e pentru că "Z știe" sau "am eu încredere în Z". Ne creăm imagini distorsionate despre oameni fără să le cunoaștem faptele, motivațiile, durerile. Ba mai mult de atât, ne permitem chiar să-i judecăm, să-i condamnăm, fiindu-ne suficientă acea imagine distorsionată pe care ne-am construit-o în mintea noastră din părerile celorlalți.

A ști o singură părere sau o singură poveste despre cineva este periculos pentru că: "Poveștile au fost folosite ca să deposedeze și să rănească. Dar poveștile pot fi folosite și ca să dea putere, să umanizeze. Poveștile pot știrbi demnitatea oamenilor. Dar poveștile pot și să repare demnitatea știrbită." - Chimamanda Ngozi Adichie. Păcat însă că acele povești de bine sunt atât de rar spuse și aflate.

Chimamanda Ngozi Adichie a o gustat pericolul poveștii unice pe propriul suflet și pe pielea ei ciocolatie. Este o scriitoare nigeriană care a primit multe premii și recunoașteri pe plan internațional. Vă invit să-i ascultați povestea impresionantă care a inspirat milioane de oameni...


Și dacă tot am vorbit despre acest subiect și am ascultat povestea lui Chimamanda Ngozi Adichie, m-am gândit să propun un film care mi-a încălzit inima într-un mod aparte. Se numește "Ajutorul" ("The Help") dar a fost supranumit și "Culoarea sentimentelor" datorită subiectului central al acestuia. Este ecranizarea bestseller-ului cu același titlu scris de Kathryn Stockett (comandă online aici).

Filmul ne poartă într-o poveste foarte tulburătoare dar terapeutică, presărată cu umor și speranță. Este o poveste frumoasă despre prietenia ce depășește barierele sociale și despre curajul de a lua atitudine și de a inspira schimbări în sistemul de valori general al societății. Este un film care ne poate ajuta simultan în autocunoaștere și dezvoltarea abilităților de relaționare în cazul când îl transformăm într-un exercițiu profund de fitness mental și emoțional. Îl puteți viziona online aici-link (click pe "Watch video"), aici-link sau aici-link.
***
Astăzi recomand cu drag cărțile lui Chimamanda Ngozi Adichie care au fost distinse cu numeroase premii și traduse în numeroase limbi inclusiv în limba română:
"Jumătate de soare galben" -comandă online aici-link;
"Hibiscus Purpuriu" - comandă online aici-link;
"Feminist(a), Feminiști" -(eseu)- comandă online aici-link.


Dacă ai ajuns pentru prima oară aici, mă bucur să-ți spun bine ai venit! Structura acestei pagini urmărește dezvoltarea personală integrală așa cum am descris-o aici (link). M-aș bucura să găsești lucruri care să-ți placă și să-ți fie utile călătoriei tale spre tine însuți astfel încât să mai treci din când în când. Abonează-te la newsletter și vei primi pe mail articole, recomandări de filme, dar și alte materiale care nu apar pe blog. Te mai aștept
cu drag  💗


3 comentarii:

Marcela Voinea spunea...

Un film care merita vazut.....simplu dar foarte profund si emotionant. Multumesc Adina.

Adina Amironesei spunea...

@ Marcela Voinea:
Mă bucur că ți-a plăcut! ♥

M. spunea...

Daca te-a incantat filmul, iti recomand sa cauti si cartea :)