"Fiecare pas spre tine însuți e un pas spre Univers și fiecare pas spre Univers e un pas spre tine însuți.
Dar armonia se naște când cunoașterea de sine și cunoașterea Universului merg mână în mână într-o simetrie perfectă."©

duminică, 1 martie 2020

Jumătate din înțelegerea lumii (+ recomandare filme)

Viața nu m-a scutit de suferințe. Ba chiar mi le-a oferit cu generozitate. Spre învățare. Ce ni se-ntâmplă este întotdeauna o oportunitate de învățare.

Și pentru că iubirea și iertarea se învață foarte greu, oamenii preferă să învețe ce e mai ușor: să judece, să condamne, să urască. Pentru că-i doare, e de-nțeles. Iar dacă fac aceste lucruri, ei cred că o să-i doară mai puțin. Și mai cred că, în acest fel, se răzbună cumva pe cei care le-au făcut rău sau, în unele cazuri, pe Dumnezeu - care (spun ei) a lăsat să li se-ntâmple răul și suferința.

Acum 13 ani am avut un colaps major în viața mea. Așa cum probabil bănuiți, nu cu sensul din dicționar. Iar de atunci am decis că trebuie neapărat să înțeleg oamenii până în cele mai mici amănunte și lumea în care trăiesc. Și mi-am promis că n-o să mă las până nu realizez acest lucru.

Nu dezvolt acum cum a fost drumul, spun doar că pentru mine asta a fost o chestiune de importanță vitală. Iar astea nu-s cuvinte mari, e chiar realitatea.

Cum cele mai multe suferințe ale mele și ale celor din jurul meu au venit din relațiile cu ceilalți, cel mai mult timp mi-am dedicat înțelegerii naturii umane și relaționării.

Concret: mi-am dorit foarte mult să înțeleg cum și de ce ne-am pierdut umanitatea, cum și de ce uităm că TOȚI suntem oameni indiferent de credințe și păreri, de culoarea pielii, naționalitate, orientări politice, decizii de orice fel sau alte diferențe.


Pentru mine, după toți acești ani în care n-am luat nici o pauză de la acest țel, totul s-a cristalizat, ajungând la o singură întrebare: cum ajung oamenii să fie răi unii cu ceilalți? Cum ajung să se judece atât de aspru uitând esența: că numai o întâmplare a făcut ca eu să fiu eu iar tu să fii tu. Putea să fie oricând invers.

Mulți oameni nu au (sau nu-și oferă) timp să înțeleagă asta, dar nu realizează consecințele benefice uriașe ale unei astfel de conștientizări. Nu realizează ce schimbări ar produce în viața lor înțelegerea profundă, reală și definitivă a celorlalți. Și cum ar arăta viața unui om fără conflicte și fără tensiuni.

Pentru cei care conștientizează importanța acestui fapt, pentru cei care vor să-i ierte pe ceilalți ca să se elibereze, am făcut următorul material video. Titlul acestuia și al articolului vine de la faptul că pentru mine, conștientizarea a ceea ce spun în video a reprezentat pe puțin jumătate din înțelegerea lumii în care trăiesc și înțelegerea totală a esenței relaționării.

În privința materialului de mai jos - mai erau multe de precizat, însă Youtube mi-a spus că sunt slabe șanse ca video-urile ce depășesc 10 minute să fie parcurse în întregime :)), așa că am comprimat cât s-a putut. Dacă cineva e interesat de mai mult, aștept mesaje. Vizionare plăcută și cu folos..


! Dacă îți dorești să depășești o situație de conflict în relații sau ai nevoie de susținere sau ghidare în transformarea interioară - îți pot fi alături. Îmi poți scrie un mesaj pe adresa: adina.amironesei@yahoo.com și vom programa o ședință de consiliere. Despre mine găsești informații aici-link.
***
Primul film pe care-l recomand astăzi este unul controversat, dar care mie mi-a adus încă o confirmare a lucrurilor pe care le-am spus în video-ul de mai sus. Îmi pare atât de rău că mulți oameni l-au privit superficial, l-au raportat la o mulțime de lucruri aiurea și au ajuns la concluzii denaturate despre el, cea mai gravă pe care-m auzit-o: că este o glorificare a violenței.

E trist că atât de puțini au înțeles că acesta este o metaforă bine construită pentru ceea ce poate deveni omul atunci când suferința interioară depășește suportabilitatea și capacitatea acestuia de a-și gestiona gândurile, emoțiile și acțiunile.

În plus, celor care au ajuns la concluzii superficiale probabil le-a scăpat un citat relevant din jurnalul personajului principal, anume: "Cel mai rău lucru la o boală mintală este faptul că lumea se așteaptă să te porți ca și cum nu o ai." Cum a ajuns personajul să-și iasă din minți, asta veți înțelege pe parcursul poveștii.

Cei care vor face exercițiul empatiei cu personajul principal vor avea parte de multe conștientizări și mai ales de confirmarea a ceea ce spuneam în video-ul de mai sus. Titlul peliculei este Joker, Joaquin Phoenix a luat Oscar-ul pentru rolul principal și cred că l-a meritat maxim. Filmul merită (re)vizionat prin prisma celor spuse, vizionare plăcută aici-link sau pe oricare alt site găsit pe google (nu am reușit să-l scot de nicăieri din reclame, îmi pare rău..)
***
A doua recomandare de astăzi este de o cu totul altă factură, plus că este o poveste de viață adevărată. Este povestea vieții lui Bart Millard - liderul trupei MercyMe și a piesei care l-au făcut celebru. Motivul pentru care recomand acest film la acest subiect îl veți înțelege după vizionare. Este un film cu virtuți terapeutice pentru cei ce-l vor integra în experiența lor și sper să vă umple inima de inspirație. Vizionare plăcută aici-link sau pe unde-l găsiți.
***

Cărți recomandate pe tema articolului:
- "Vrăjitoare și oameni înspăimântători. Ostilitatea în viața cotidiană și depășirea ei" -J. H. Berke- comandă online aici-link;
- "Cum să-ți controlezi furia" -Albert Ellis, Raymond Chip Tafrate- comandă online aici-link;
- "Agresivitatea pasivă" -T. Murphy, L. H. Oberlin- comandă online aici-link;
- "De ce oamenii buni fac lucruri rele" -Debbie Ford- comandă online aici-link sau aici-link;
- "Partea intunecată a căutatorilor de lumină" -Debbie Ford- comandă online aici-link;
- "De ce oamenii buni săvârșesc fapte rele" -James Hollis- comandă online aici-link;
- "Efectul Lucifer" -Philip Zimbardo- comandă online aici-link sau aici-link;
- "De ce îți face bine să faci BINE" -David R. Hamilton- comandă online aici-link sau aici-link;
- "De ce nu vrem iertarea?" -Harriet Lerner- comandă online aici-link;
- "Iertarea - cea mai mare putere vindecătoare" -Gerald G. Jampolsky- comandă online aici-link;
- "Dansul relațiilor" -Harriet Lernerpoate- comandă online aici-link;
- "Iubirea înseamnă renunțarea la frică" -Gerald G. Jampolsky- comandă online aici-link.
***
Dacă ești pentru prima dată în acest spațiu virtual, îți urez bun venit! Este un blog ce oferă informații din sfera dezvoltării personale și alte materiale ce ne ajută să înțelegem mai bine natura umană și realitatea. Poți căuta un subiect care să-ți placă folosind lista cuvintelor cheie din coloana din dreapta. Abonează-te la newsletter și vei primi pe mail articole, recomandări de filme, dar și alte materiale care nu apar pe blog. Te mai aștept
cu drag 💗


Un comentariu:

Unknown spunea...

Deosebit de interesante articole si foarte utile sa stim ce se intampla cu noi, cum sa ne mai gestionam avalansele de emotii de tot felul, din perioada asta provocatoare. Multumesc mult