"Fiecare pas spre tine însuți e un pas spre Univers și fiecare pas spre Univers e un pas spre tine însuți.
Dar armonia se naște când cunoașterea de sine și cunoașterea Universului merg mână în mână într-o simetrie perfectă."©

luni, 8 mai 2017

Exercițiul care conduce instantaneu la Esență și Claritate (+ recomandare film)

Ai observat că ne credem nemuritori? Poate că atunci când suntem întrebați răspundem contrariul, dar comportamentele noastre de zi cu zi confirmă că asta credem: că avem timp nelimitat la dispoziție. De aceea ne permitem să amânăm să ne odihnim fiind sclavii lui "trebuie", ne permitem să amânăm să-i vizităm pe cei dragi (uneori la infinit), să amânăm să spunem "te iubesc" de teama lipsei de reciprocitate, să amânăm să ne îndeplinim visurile de teama unui posibil eșec...
***
Foarte rar am reușit să fiu blândă cu mine. Nu sunt tocmai o campioană la iubirea de sine 😄, deși îmi iese foarte bine treaba asta când vine vorba despre ceilalți. Pentru ei găsesc răbdare. Cea care era pentru mine s-a cam epuizat 😁. Și asta deoarece am amânat mult timp multe lucruri. În plus, am văzut că imediat cum las garda jos față de mine însămi observ cum mă las iar în voia tiparelor, reacțiilor sau vechilor obiceiuri (pe care vreau să le schimb), observ cum cad în visare plecând din momentul prezent și altele de genul.

Din acest motiv, în ultimii ani am fost destul de radicală în ceea ce privește "lucrarea" interioară. Sunt mereu cu ochii pe mine observând diversele moduri în care o parte din mine încearcă să se sustragă, să amâne lucruri, găsind diverse scuze asemeni unui copil răzgâiat care amână să-și facă temele 😁. 

Dacă ar fi să privesc ce spun acum prin prisma "teoriei" atât de vehiculate a iubirii de sine, știu că nu sună deloc bine. Dar știu că nu aș fi reușit să am rezultatele de acum dacă nu aș fi aplicat metode radicale. Și când spun radicale mă refer mai ales la ancorele pe care le folosesc - acele cuvinte, propoziții sau lucruri pe care le investim cu rolul de a ne reaminti rapid acel ceva ce am stabilit că dorim să-l schimbăm la noi înșine (și astfel să schimbăm pe loc). (Un exemplu simplu de ancoră: un inel pe care mi l-am cumpărat anume ca să-mi reamintească permanent să accept realitatea în totalitate așa cum e.)


Așa cum am mai spus, viața mi se părea încă destul de complicată când aplicam diverse ancore pentru lucruri diferite. Așa că m-am hotărât să simplific lucrurile la maxim. Ca să nu mai amân lucruri, ca să nu mai găsesc scuze, ca să-mi depășesc diversele limite, să rămân în prezent, să mențin simplitatea în viața mea și să.... multe alte lucruri 😁, am ales o singură ancoră care sună așa: Dacă astăzi ar fi ultima zi din viața mea, ce aș alege să fac cu acest timp? Cum aș alege să mă simt, să (re)acționez, să interacționez cu ceilalți și cu realitatea în general? Desigur, asta nu înseamnă că "recit" în minte toate aceste cuvinte, aici am vrut doar să detaliez.

Mi-a spus cineva (de fapt nu doar o persoană) că lucrurile astea sunt doar blabla-uri motivaționale și că nu au văzut să funcționeze. Ce să zic.., poate nu au imaginația destul de vie 😁 și/sau nu pot face acest exercițiu la modul serios. La mine a funcționat și funcționează în 99,99% dintre cazuri. De aici mi-am luat tone de claritate, perseverență și mai tot ce am avut nevoie ca să-mi fixez diverse conștientizări, să găsesc și să mențin simplitatea, să mă rezum la esențe, etc.

Deoarece am mai vorbit despre aceste lucruri, închei aici spusele de astăzi cu un scurt material video chiar despre acest exercițiu, așa.., pentru a inspira imaginația și pentru a ajunge cât mai aproape de esența lui...


REMINDER:
Vino într-un loc de basm, într-o atmosferă de la suflet la suflet, să regăsim Bucuria de A FI 😍. În perioada 17-21 iulie, într-un mod relaxat, "de vară", vom discuta despre transformarea interioară autentică și despre cum să atingem potențialul maxim trăind în pace cu noi înșine și cu lumea. Vom face o mulțime de chestii faine dar vor fi și multe surprize. UNDE: Câmpulung Moldovenesc click AICI pentru detalii. Te aștept cu drag și bucurie 💗
***
Filmul "de dat mai departe" este ecranizarea unei povești reale de viață - povestea unui om care a intrat în istorie după ce a reușit să schimbe viața a mii de oameni din mai multe țări. Dar nu, nu este un film istoric ci unul la granița dintre comedie și dramă, emoționant și profund terapeutic. Este vorba despre "Music Within" ("Muzica interioară") - "filmul care te face să crezi că oricine poate schimba lumea" (scrie pe afiș). Poate fi vizionat online aici-link.
***

Cărți recomandate:
- "Mindfulness pentru începători" -Jon Kabat-Zinn- comandă online aici-link;
- "Mindfulness zi de zi" -Jon Kabat-Zinn- comandă online aici-link;
- "Jurnal de mindfulness" -Corinne Sweet- comandă online aici-link.
***
Dacă ai ajuns pentru prima dată în căsuța mea virtuală, îți spun bine ai venit! Articolele pe care le vei găsi aici cuprind informații utile pentru dezvoltarea noastră dar și recomandări de filme sau materiale video ce aduc bucurie pentru suflet. Poți căuta un subiect care îți place folosind listele "Articole recomandate" sau cuvintele cheie din coloana din dreapta. Abonează-te la newsletter și vei primi pe mail articole, recomandări de filme, dar și alte materiale care nu apar pe blog. Te mai aștept
cu drag  💗 *>:D< îmbrăţişare



Un comentariu:

ion adrian spunea...

Ai dreptate pare mai usor sa incercam sa-i schimbam pe altii decat pe noi insine. Dar adevaratul succes este in infruntarea noastra interioara.