"Fiecare pas spre tine însuți e un pas spre Univers și fiecare pas spre Univers e un pas spre tine însuți.
Dar armonia se naște când cunoașterea de sine și cunoașterea Universului merg mână în mână într-o simetrie perfectă."©

marți, 20 septembrie 2016

De bună voie și nesilit de nimeni... (+ recomandare film)

Am fost întrebată acum ceva timp dacă drumul meu până la felul în care gândesc și simt acum a fost lung. Nu pot alege răspunsul doar între cele două posibilități: lung sau scurt. Depinde de unghiul din care privesc privesc acest drum.

Dacă privesc prin ochii celei care acum 12 ani căuta cu disperare echilibrul: dacă cineva mi-ar fi spus atunci că va dura 12 ani până să se pună toate la locul lor,... cred că mi-aș fi închis fanta prin care ieșisem "afară" din mine să caut răspunsuri și aș fi renunțat.

Dacă privesc prin ochii de-acum: pot spune că nu mai contează dacă a fost lung sau scurt, contează doar că mă bucur că s-a întâmplat, că am perseverat, că am forțat ușile minții să se deschidă la maxim chiar și-atunci când nu mai găseam nici un sens niciunui lucru și nici chiar vieții (link).

Dacă aș privi "cu ochi străini și goi" (am eu o vorbă care înseamnă "din afară"/detașat), aș spune că drumul ar fi putut fi mai scurt în cazul în care aș fi înțeles mai devreme cum funcționează mintea (conștientul și subconștientul), cum de emoțiile ne pun uneori la pământ și dacă aș fi știut ce întrebări să-mi pun pentru a elimina credințele șubrede care m-au făcut să rătăcesc lungindu-mi inutil parcursul.


Nu regret nimic. Pentru că acum știu că oamenii (inclusiv eu la acea vreme) nu se mișcă din loc decât atunci când cuțitul ajunge la os, când nu mai pot suporta o stare anume. Mă amuză și mă întristează în același timp ideea vehiculată că "schimbarea intervine când suntem dispuși să ieșim din zona de confort (psiho-emoțional)".

De fapt, decizia de a schimba ceva în credințele noastre apare în 99,99% din cazuri doar atunci când omul atinge limita de suportabilitate, când zona de confort a fost depășită de suficient de mult timp. Dovadă stau mesajele pe care le-am primit în ultimii ani de la persoane care iau decizii de schimbare doar în astfel de momente limită.

Asta deoarece am fost hrăniți de mici cu idei de genul: "e normal să suferim", "să ne purtăm crucea", "e firesc să facem compromisuri", "să ne știm lungul nasului", "să stăm în banca noastră", "așa a fost de când lumea", etc. (acestea toate cu referire nu la orgolii ci la realizarea potențialelor noastre talente și abilități unice).

Nu știu cât timp va mai trece până când oamenii vor alege de bună voie și nesiliți de viață ieșirea din automatisme și dezvoltarea conștientă în locul "școlii vieții" care ne dă testele înaintea lecțiilor. Știu doar că viața se poate simplifica incredibil de mult când învățăm cum funcționează omul din punct de vedere psiho-emoțional și cum putem rescrie programele mentale limitative pe care le stocăm de mici în subconștient. Mai știu că după ce aflăm aceste lucruri, ne rămâne enorm de mult timp și energie pentru a experimenta Viața cu intensitatea și bucuria prezenței depline
*
*    *
Luând în considerare numărul mesajelor pe care l-am primit de la oameni care au decis să facă ceva pentru ei doar în momentul în care nu au mai putut suporta, m-am gândit să abordez subiectul într-o ediție a emisiunii "Cafeneaua Spirituală" realizată de Constantin Luca (căruia îi mulțumesc pentru invitație).

Am vorbit despre maturitatea psihologică, despre motivele nefericirii, credințele contradictorii, adaptarea la schimbările de situație, alegeri conștiente și avantajele dezvoltării conștiente, de bună voie și nesiliți de nimeni. Vă invit să urmăriți mai jos emisiunea cu speranța că veți găsi măcar câteva răspunsuri utile.. (bâlbele sunt la locul lor, fără editări, sper să vă amuze :)))


! Dacă îți dorești să depășești o situație dificilă sau ai nevoie de susținere sau ghidare în transformarea interioară - îți pot fi alături. Îmi poți scrie un mesaj pe adresa: adina.amironesei@yahoo.com și vom programa o ședință de consiliere. Despre mine găsești informații aici-link.
***
REMINDER: Te invit într-un loc de basm, într-o atmosferă de la suflet la suflet, dincolo de barierele (pre)judecăților într-o tabără cu un format unic să regăsim Bucuria de A FIÎntr-un mod relaxat, "de vară", vom discuta despre experiențe concrete de viață, evoluția umană, vindecarea copilului interior și transformarea interioară autentică. Vom face o mulțime de chestii faine despre care am spus în descriere, dar am pregătit și multe surprize. CÂND: 26 - 30 august. Detaliile organizatorice se găsesc pe pagina taberei AICI-link. Te aștept cu drag 💗
***
Filmul pe care-l recomand astăzi are în comun cu subiectul de mai sus și alte lucruri în afară de titlu: "De bună voie și nesilită de nimeni" (așa a fost tradus în română titlul original "Runaway Bride"). Lucruri precum nehotărârea, amânarea la nesfârșit a deciziilor importante, răzgândirile repetate, etc. sunt rezultate ale faptului că nu ne uităm cu atenție și responsabilitate la felul în care acționăm și la motivele reale din spatele acestor acțiuni. Oricum, dincolo de subiectele serioase pe care le atinge, filmul este o comedie relaxantă care sper să vă aducă multe zâmbete și bună dispoziție. Poate fi vizionat online  aici-link, aici-link sau aici-link (grijă la reclame).
***

Cărți care dezvăluie moduri în care putem privi viața fără suferință:
- "Transcenderea nivelurilor conștiinței" -David R. Hawkins- comandă online aici-link;
- "Dizolvarea egoului. Realizarea sinelui" -David R. Hawkins- comandă online aici-link;
- "Iluminarea, singura revoluție" -Osho- comandă aici-link;
- "Experiența conștientizării" - Ovidiu Brazdău - comandă online aici-link sau online aici-link;
- "Invățăturile lui Ramana Maharshi" -Arthur Osborne- comandă aici-link;
- "Ramana Maharshi, Calea cunoașterii supreme" -Arthur Osborne- comandă aici-link;
- "Lumina cunoașterii non-duale" -Advaita Bodha Dipika- comandă aici-link.
***
În cazul în care este prima dată când ai ajuns pe această pagină, îți spun bine ai venit! Sper ca ceea ce vei găsi să răspundă întrebărilor și căutărilor tale, astfel încât să-ți placă să te întorci din când în când. Acum sunt peste 600 de articole care te așteaptă, așa că ai de unde alege. Pentru a căuta mai ușor un subiect poți folosi lista cuvintelor cheie din coloana din dreapta. Abonează-te la newsletter și vei primi pe mail articole, recomandări de filme, dar și alte materiale care nu apar pe blog. Te mai aștept
cu drag 💗


Niciun comentariu: