"Fiecare pas spre tine însuți e un pas spre Univers și fiecare pas spre Univers e un pas spre tine însuți.
Dar armonia se naște când cunoașterea de sine și cunoașterea Universului merg mână în mână într-o simetrie perfectă."©

joi, 11 aprilie 2019

Depresia.. zâmbitoare - o boală ascunsă

"Am fost un om zdrobit, întors spre moarte, nu înspre viață. La 30 de ani, mă imaginam trăind încă doar cîțiva ani, la fel de zbuciumat cum am trăit mereu. Apoi, murind devreme. Cu un ochi priveam spre moarte, iar cu celălalt spre copiii mei, opintindu-mă să mai trăiesc o vreme, cît să văd fetele suficient de mari ca să se descurce singure. Este un miracol că nu am murit, trăind atît de sinucigaș, fără măcar să-mi dau seama. Am trecut razant pe lîngă moarte, nu doar fiindcă am fost îngropată sub o avalanșă, ci fiindcă am trăit fiecare zi ca să mor." - "Privind înăuntru" - Petronela Rotar.

Când am citit primele rânduri ale acestei cărți lacrimile mi-au invadat ochii înainte să-mi dau seama ce mi se-ntâmplă.

Apoi, așa cum fac de obicei, mi-am pus întrebările potrivite. Iar răspunsul a venit. Am recunoscut starea instantaneu (inclusiv la nivel fizic) deoarece mi-e foarte cunoscută. Mi-e cunoscută nu doar pentru că am ascultat sute de povești de viață ci pentru că am trecut chiar eu acum mulți ani prin această experiență - trăind în acest mod.. sinucigaș. Suficient de mult timp încât să realizez că merg într-o direcție care mă duce spre moarte. Și mi-am propus să nu uit. Pentru că doar așa pot empatiza în mod profund cu persoanele cu care lucrez și care trec printr-o experiență de acest gen.

"Nu există agonie mai mare decât să porți o poveste nespusă înlăuntrul tău" - Maya Angelou

Mai mult de jumătate dintre oamenii care suferă de depresie nu-și dau seama de asta sau o neagă. Își pun un zâmbet pe față, atât de fals încât uneori seamănă a grimasă, și merg mai departe grăbiți. Ba mai mult de-atât, e o modă pe facebook ca oameni să se laude cu faptul că-și "poartă suferința pe picioare", probabil știți pozele acelea cu citate ce exprimă cu mândrie chestia asta. Pentru că asociază această atitudine în mod eronat cu a fi puternic.

Importanța subiectului m-a determinat să dau mai departe astăzi câteva materiale video legate de acesta. Primul material redă detalii importante despre mecanismele depresiei zâmbitoare, simptomele acesteia și soluțiile care pot duce la vindecare:


Urmează poveștile de viață a trei persoane publice - Ileana Badiu, Sorana Darclee și Andreea Raicu - care au trecut printr-o experiență de acest fel. Fac asta cu speranța că cei care cunosc astfel de persoane să le îndrume către un ajutor specializat sau, dacă se află chiar ei într-o astfel de situație, să facă același lucru...(*Poveștile Ioanei Badiu și a Soranei sunt sub formă de listă video: după ce se termină primul va începe automat al doilea, apoi al treilea)




* Dacă ai nevoie de sprijin/ghidare în procesul de transformare sau în regăsirea echilibrului interior - îți pot fi alături. Mă poți contacta pe adresa: adina.amironesei@yahoo.com și vom programa o ședință de consiliere. Despre mine găsești informații aici-link.
***

Deși nu ne pot ajuta cât o poate face o persoană specializată, cărțile ne pot totuși aduce clarificări utile în anumite direcții. Iată o selecție pe care am mai recomandat-o:
- "Exerciții de meditație pentru depașirea depresiei" - M. Williams, J. Teasdale, Z. Segal, J. Kabat-Zinn - comandă online aici-link;
- "Ieșirea din depresie" -Dominique Barbier- comandă online aici-link;
- "Învinge depresia înainte ca ea să te învingă" -Robert L. Leahy- comandă online aici-link;
- "Demonul amiezii. O anatomie a depresiei" -Andrew Solomon- comandă online aici-link;
- "Când totul se prăbușește în jurul tău" -Pema Chodron- comandă online aici-link sau aici-link;
Romanele Petronelei Rotar - hrană pentru suflet - pot fi comandate online de aici--link.
***
În cazul în care este prima dată când ai ajuns pe această pagină, îți spun bine ai venit! Sper ca ceea ce vei găsi să răspundă întrebărilor tale, astfel încât să-ți placă să te întorci din când în când. Sunt peste 600 de articole care te așteaptă, așa că ai de unde alege 😄 Pentru a căuta mai ușor un subiect poți folosi lista "Articole recomandate" sau cuvintele cheie din coloana din dreapta. Abonează-te la newsletter și vei primi pe mail articole, recomandări de filme, dar și alte materiale care nu apar pe blog. Te mai aștept
cu drag  💗



Niciun comentariu: