"Fiecare pas spre tine însuți e un pas spre Univers și fiecare pas spre Univers e un pas spre tine însuți.
Dar armonia se naște când cunoașterea de sine și cunoașterea Universului merg mână în mână într-o simetrie perfectă."©

sâmbătă, 8 iunie 2013

Copilul din noi


Oricărui om (de orice vârstă) îi place să fie alintat și să se alinte, să se comporte măcar câteodată ca un copil. Faptul că nu toți oamenii lasă să se vadă această parte a lor nu face fraza precedentă mai puțin adevărată. Această parte a noastră a fiecăruia este numită de obicei copilul din noi.
Până acum câțiva ani am ținut latura asta a mea bine ascunsă, numai pentru mine, neîndrăznind să o las la vedere. Sinceră să fiu nici eu cu mine însămi nu-mi permiteam să mă copilăresc deoarece nu prea îmi iubeam această parte fiind partea mea cea mai fragilă.

În urma unei frumoase discuții aseară, de aceea de la suflet la suflet, o prietenă îmi spunea că nu prea poate să se împace cu partea ei vulnerabilă deoarece i-a adus doar suferință. Mi-am amintit atunci de perioada mea de neacceptare și de deconectare care m-a ținut departe și pe mine de copilul interior.
Nu-i simplu să acceptăm acest fragment al nostru. Din simplul motiv că e partea noastră cea mai adâncă dar și cea mai rănită. Dar cred că lucrurile devin infinit mai ușoare dacă reușim să conștientizăm că acest copil interior din fiecare dintre noi conține spontaneitatea și creativitatea noastră și încă multe alte daruri de mare preț. Stând departe de el vom sta departe și de darurile lui. Construind ziduri în jurul lui încercând să-l protejăm de suferință, ne vom îndepărta în același timp din ce în ce mai mult de tot ceea ce acesta deține. Pentru fiecare lucru pe care îl facem în privința închiderii inocenței noastre facem simultan și un pas în dezavantajul nostru. Simetria universală își face și aici simțită prezența.

Indiferent de calea pe care o alegem în fiecare clipă este bine să fim conștienți de ambele laturi ale alegerii.

Și dacă tot ați citit aceste rânduri, m-am gândit să aduc și un cadou copilului din voi, un film (desen animat) pentru copii dar cu multe învățăminte și pentru oamenii "mari", film cu un titlu sugestiv "Cum să-ți antrenezi dragonul". Vă asigur că e pentru oameni "mari", nu doar pentru copii.  L-am preluat de pe acest site (link), vizionare plăcută!

Link alternativ aici (link).

Later-edit: Între timp a apărut și partea a doua, așa că, dacă ți-a plăcut, iat-o mai jos, preluată de pe acest site (link)..:


Dacă ești pentru prima dată pe această pagină îți urez bun venit! Sper să poți găsi ceva care să-ți placă în tabelul cuvintelor cheie din coloana din coloana din dreapta. Abonează-te la newsletter și vei primi pe mail articole, recomandări de filme, dar și alte materiale care nu apar pe blog. Te mai aștept
cu drag   *>:D< îmbrăţişare



Un comentariu:

Razvan Ianculescu spunea...

Mie-mi place sa cred ca cel putin jumatate din mine este copilul de alta data. Uneori incerc sa-l ascund, alte ori il las pur si simplu liber.