"Fiecare pas spre tine însuți e un pas spre Univers și fiecare pas spre Univers e un pas spre tine însuți.
Dar armonia se naște când cunoașterea de sine și cunoașterea Universului merg mână în mână într-o simetrie perfectă."©

joi, 10 octombrie 2013

Puterea exemplului

Fiecare dintre noi a avut o simpatie pentru un anumit profesor sau mai mulți. Ne-a inspirat pe fiecare un "ceva" anume pe care acel sau acei profesori îl aveau, ceva ce am perceput că merită prețuit într-un mod special.
M-am întrebat de multe ori ce anume atrage această simpatie, cum se face că mereu învățăm mai ușor de la anumiți oameni, de ce lucrurile curg armonios în aceste condiții și care sunt aceste condiții care fac posibilă armonia respectivă. 

Răspunsul pe care l-am găsit valabil pentru mine este unul neașteptat de simplu: oamenii de la care am învățat cel mai ușor şi pe care i-am considerat exemple sunt cei care m-au inspirat.
M-au inspirat fără să urmărească asta, fără a face din asta un scop personal. Nu și-au dorit în mod special să fie un exemplu ci pur şi simplu au fost ei, așa naturali, autentici. Nici unul nu a spus "hei, ia-mă drept exemplu!". Ci m-au lăsat să "iau" de la ei doar acel "ceva" ce consider eu că îmi este necesar. Practic mi-au lăsat libertatea de a ALEGE.

Eu cred că trăim astăzi vremuri în care nimeni nu ne mai poate forţă să gândim sau să acționăm într-un fel dacă noi nu lăsăm ca asta să se întâmple. Nu mai putem fi manipulați. Cred că trăim timpuri în care "lecțiile" nu mai pot fi impuse iar constrângerile se dizolvă una câte una odată cu înțelegerea rosturilor lor.
Suntem oricum exemple unii pentru ceilalți. Și asta deoarece în esență, în câmpul conștiinței, noi toți sunt la fel de importanți și ne influențăm reciproc în aceeași măsură. Rămâne doar să alegem ce fel de exemple suntem. În fiecare clipă.
Mi-a plăcut discursul lui Simon Sinek (autor al cărții "Începe cu "De Ce?"") privind oamenii care ne inspiră și importanța motivației ce stă la baza acțiunilor noastre, de aceea îl dau mai departe aici:


Cu o anumită legătură sunt și articolele de aici (link) și aici (link).
Cărți recomandate:
- "Întreabă-te de ce?" -Simon Sinek- comandă online aici-link;
- "Liderii mănâncă ultimii" -Simon Sinek- comandă online aici-link.
***
Dacă esti pentru prima oară în căsuța mea virtuală, îți spun bine ai venit! Ideea de bază a acesteia este dezvoltarea personală integrală - așa cum am descris-o aici (link). Posibil să găsești lucruri care să-ți placă fie în lista "Articole recomandate" fie în tabelul cuvintelor cheie care sunt situate în coloana din dreapta. Abonează-te la newsletter și vei primi pe mail articole, recomandări de filme, dar și alte materiale care nu apar pe blog. Te mai aștept
cu drag   *>:D< îmbrăţişare


Niciun comentariu: