"Fiecare pas spre tine însuți e un pas spre Univers și fiecare pas spre Univers e un pas spre tine însuți.
Dar armonia se naște când cunoașterea de sine și cunoașterea Universului merg mână în mână într-o simetrie perfectă."©

joi, 23 octombrie 2014

Poveștile noastre și viitorul comunicării interumane

"Înainte de a-mi judeca viaţa, înainte de a vorbi despre mine, încalţă-te cu pantofii mei şi parcurge drumurile pe care le-am parcurs eu. Trăieşte-mi durerile, bucuriile, îndoielile. Trăieşte-mi anii pe care i-am trăit eu, şi cazi acolo unde am căzut eu, şi ridică-te, aşa cum am făcut eu." - Luigi Pirandello.

Mulți oameni condamnă minciuna și resping oamenii care poartă măști. Desigur, nici eu nu sunt un fan al acestora :)), doar că privesc lucrurile dintr-un alt unghi. Este unghiul din care văd fiecare om ca purtător al unei povești personale pe care, chiar dacă nu o știu, pot bănui că a fost complexă și a lăsat urme adânci în sufletul celui din fața mea (link).

Acest mod de a privi oamenii mă "atenționează" înainte de a reacționa neplăcut la măștile pe care le poartă și îmi reamintește că toți oamenii au motivele lor să facă ceea ce fac, chiar dacă acțiunile lor ar putea părea inutile în anumite situații atunci când sunt privite din "afară".

Dacă toți ne-am aminti acest lucru înainte de a reacționa, înainte de a-i judeca pe cei cu care interacționăm, înainte de a-i "pune la zid" pentru diverse, atunci am putea crea un spațiu lipsit de judecăți, un spațiu sacru (așa cum îl numesc unele tradiții) în care ei s-ar putea deschide cu timpul. Este evident că în acest spațiu am putea avea o comunicare adevărată, abia "aici" ne-am putea "asculta" - în sensul despre care vorbește Yumi Schleifer aici-link.


Citatul de mai sus este unul foarte cunoscut și foarte util dar nu suficient de reamintit atunci când vine vorba despre comunicare și relații în viața de zi cu zi. Spun asta deoarece, așa cum am mai spus, a ști nu este echivalent cu a pune în practică ceea ce știm.

Deoarece mi-am spus/scris de multe ori părerea despre relații și comunicare, mă opresc aici și dau mai departe un discurs care m-a inspirat și sper să vă inspire și pe voi. Este vorba despre discursul lui Tudor Chirilă la evenimentul TEDx de la Chișinău, un speech plin de căldură, sinceritate și umor - în stilul său binecunoscut.

Mi-a plăcut deoarece modul în care transmite conține pe lângă cele trei lucruri pe care le-am enumerat și o mare doză de firesc care lipsește uneori din alte discursuri pe care le-am urmărit (dar nu le-am dat aici mai departe :)). De privit și de simțit cu inima...


* Cu ocazia "împlinirii" a 10.000 de Like-uri mulțumesc din toată inima abonaților fideli ai paginii dar și celor mai noi care au apreciat și apreciază articolele acestui blog. Sper să găsiți în continuare în aceste articole un strop de bine în plus atât pentru inimă, cât și pentru minte și suflet, deoarece corpul fizic se va alinia oricum și el la armonia acestora.


Recomandările de astăzi sunt dedicate tuturor celor care doresc să-și îmbunătățească abilitățile de comunicare:
- "Toți comunicăm, dar puțini stabilim și relații" -John C. Maxwell- comandă online aici-link;
- "Arta de a cultiva relații durabile" - Gerard Apfeldorfer - comandă online aici-link;
- "Abilități de comunicare" - Allan And Barbara Pease - comandă online aici-link;
- "Cum să comunici cu oricine" - Leil Lowndes - comandă online aici-link;
- "Trăind cu cei apropiați în fiecare zi...viața!" - Jacques Salomé - comandă online aici-link;
- "Trăind cu ceilalți în fiecare zi...viața!" - Jacques Salomé - comandă online aici-link sau aici-link;
- "Comunicarea relațională pe înțelesul celor mici" - Jacques Salomé - *foarte importantă pentru părinții care vor să aibă o relație armonioasă cu copiii lor - comandă online aici-link;
- "Jocurile noastre de toate zilele. Psihologia relațiilor umane" - Eric Berne - comandă online aici-link.
***
Dacă ai pășit pragul acestui mic univers pentru prima dată, îți urez bun venit! Sper să găsești informații utile căutărilor tale și să te întorci din când în când. Pentru a găsi un subiect care să-ți placă poți folosi lista cuvintelor cheie (coloana din dreapta). Abonează-te la newsletter și vei primi pe mail articole, recomandări de filme, dar și alte materiale care nu apar pe blog. Te mai aștept
cu drag 💗


Un comentariu:

Anonim spunea...

Cei care ne judeca viața, cei care vorbesc despre noi, cei cărora ne adresăm adesea, pentru a primi unele raspunsuri, au DOAR propria lor experiență legată de un fapt sau lucru perceput de ei, propriile lor percepții asupra experienței trăite de ei și nu de noi.
Nu ne aflăm aici pentru a experimenta, cu toţii, aceleași experiențe.
Fiecare dintre noi se află acum și aici, din motive diferite, motiv pentru care ne-am și ales PROPRIILE experiențe de care avem nevoie pentru evoluție.
Întrucât noi ne-am ales experiențe diferite, tot ceea ce ne pot oferi aceste persoane este o parte din perspectivele lor, pentru că fiecare dintre aceste persoane au venit aici pentru a experimenta ceva diferit de ceea ce ne-am ales noi.
In concluzie, tunci cand ne adresăm altor persoane, nu facem decât să le ascultăm ,,experiențele'' LOR și nu neapărat realitatea noastră.
Trebuie să înţelegem faptul că fiecare om este diferit, are perspective diferite, termene şi scopuri diferite.
Răspunsul pe care îl căutăm este în noi, doar noi cunoaștem scopul adevărat pentru care ne aflăm aici, aşa încât în loc de a ,,adopta'' adevărul altcuiva, sau de a ,,prelua'' convingerile cuiva, ar trebui doar să le mulţumim pentru faptul că au ales împărtăşească cu noi, experienţele lor.
Ai suflet bătrân, trebuie să începi să îţi aminteşti cine eşti, ignorând gândurile şi ideile care aparţin altcuiva.
Întrucât, fiecare dintre noi are un anumit rol sau a ales o anumită experienţă proprie, nu are nici un sens să urmăm instrucţiunile primite de la un alt suflet, care şi-a ales să urmeze propria lui experienţă, total diferită de a noastră.