"Fiecare pas spre tine însuți e un pas spre Univers și fiecare pas spre Univers e un pas spre tine însuți.
Dar armonia se naște când cunoașterea de sine și cunoașterea Universului merg mână în mână într-o simetrie perfectă."©

vineri, 14 iunie 2013

Empatia și echilibrul interior

Empatia - un subiect drag inimii mele. Un subiect drag deoarece aceasta a fost un fel de fir roșu al vieții mele care m-a condus spre tot ceea ce gândesc și fac astăzi.

Este o abilitate cu care toți ne naștem dar pe care este greu să o păstrăm "activă" în maximul ei de potențial deoarece când ești un receptor bun nu este stările percepute la ceilalți nu sunt întotdeauna confortabile. Asta pentru că este este destul de greu să învățăm să rămânem detașați de experiențele dureroase prin care trecem sau prin care trec ceilalți. Este greu atâta vreme cât ne oprim la aparențe (link), atâta vreme cât rămânem blocați în dualitate (bine-rău, lumină-întuneric, etc.) (link).

Experiențele prin care am trecut de-a lungul vremii mi-au demonstrat în mod repetat că "binele" și "răul" sunt relative și că aceste noțiuni pot fi percepute transformându-se una în cealaltă în funcție de unghiul de vedere din care privești și de momentul de timp din care se face observația. Astfel, faptul că nu "vedem" întregul tablou al unei experiențe ne poate obtura înțelegerea acesteia în ansablu.

Am găsit de curând un scurt discurs al lui Mooji care oferă mai multe explicații legate de modul în care percepem în mod empatic suferința și de modul cum putem să depășim momentele de implicare excesivă în experiențele prin care trec ceilalți. Iată discursul:


Articole conectate: (o emisiune în care am vorbit despre empatie) 3 pași importanți pentru relații armonioase și Stăpânește-ți emoțiile înainte că ele să pună stăpânire pe tine Biografia lui Mooji am tradus-o aici (link), celelalte articole ce conțin învățăturile lui se găsesc aici (link), iar articolele despre empatie se găsesc cu un click aici (link).
Recomand următoarele cărți minunate despre empatie celor care doresc să aprofundeze subiectul (transport gratuit oriunde în țară):
- "Empatia în psihoterapie" - Arthur C. Bohart - comandă online aici-link;
- "Empatia în parenting" -Shauna Shapiro, Chris White- comandă online aici-link;
- "Empatia în educație. Necesități pedagogice moderne" - Maria Robu - comandă online aici-link.


Dacă ești pentru prima dată aici, îți spun bine ai venit! Sper să găsești lucruri care să-ți placă și să te întorci din când în când. Abonează-te la newsletter și vei primi pe mail articole, recomandări de filme, dar și alte materiale care nu apar pe blog. Te mai aștept
cu drag  💗*>:D< îmbrăţişare



2 comentarii:

Mario spunea...

EU SUNT... Cand uit asta, reactionez si ma pierd in minte, in emotii! Apropo, am realizat ca emotiile sunt al 6-lea simt! Dar, ele provin din simtirea mintii. Spui: "ma doare sufletul!"... Esti in minte! Spui: "simt ca se va intampla ceva rau sau ca simt frica!"... Esti iarasi in minte! Sinele Suprem, Divinul.... cum vrei sa-i spui nu cunoaste astfel de senzatii! Asa ca... EU SUNT!

Adina Amironesei spunea...

@ Mario:
Așa este, mintea ne provoacă multe confuzii. Dar cred că a fost cam mult blamată iar în unele cazuri i-a fost uitată funcția de bază fără de care nu am fi putut astăzi extrage aceste concluzii. În plus, cred că ceea ce oamenii numesc Divin tocmai asta vrea să experimenteze aici pe Pământ prin manifestările sale - anume emoțiile. E o părere personală, ceea ce simt în spațiul ființei mele, ca întreg.
Mulțumesc foarte mult că mângâi acest spațiu cu trecerile tale!
Te îmbrățișez cu drag ♥ >:D<