"Fiecare pas spre tine însuți e un pas spre Univers și fiecare pas spre Univers e un pas spre tine însuți.
Dar armonia se naște când cunoașterea de sine și cunoașterea Universului merg mână în mână într-o simetrie perfectă."©

vineri, 26 septembrie 2014

Trei pași către conexiunea cu Celălalt

Mi-am amintit astăzi câteva dintre momentele de comunicare speciale pe care le-am trăit de-a lungul vremii, momente din acelea în cursul cărora pierzi noțiunea timpului, pierzi legătura cu lumea înconjurătoare, de parcă ai fi cu totul în acea comunicare și deloc "pe dinafară" iar la final te trezești ca dintr-un vis frumos în care ai uitat și despre ce ai vorbit cu persoana din fața ta, rămânând doar o stare de bine și relaxare inexplicabilă din punct de vedere rațonal. Și nu, nu vorbesc aici despre îndrăgostire nici de conversațiile din relațiile de cuplu, deși astfel de momente umane pot avea loc și între partenerii unui cuplu.

Mi-am amintit că una dintre aceste întâlniri care mi-au rămas în minte a fost cu o prietenă a mea pe care o întâlnesc destul de rar, s-a petrecut în cartierul în care locuim, ea se grăbea foarte tare către serviciu, iar eu mă întorceam de la niște cumpărături. Poate că această întâlnire nu mi-ar fi atras atenția în mod deosebit dacă nu ar fi fost (la prima vedere) atât de "banală" - încât ce am reușit să observ după aceea să-mi apară atât de clar: starea de bine cu care fiecare dintre noi a plecat după întâlnirea noastră nu avea legătură cu locul în care ne-am întâlnit (pe o stradă cu mult zgomot, camioane, praf, etc.), nici cu ce am vorbit (chiar îmi povestise niște experiențe destul de neplăcute), nici cu nimic care ar fi putut să o explice. În plus, m-a uimit efectul acela de dispariție a timpului și a oricărui lucru care ar fi putut să ne distragă din acea comunicare, de parcă ne-am fi mutat cu totul într-o altă lume care nu arăta altfel ci doar o percepeam altfel. Ne-am "trezit" din acel moment-spațiu după o vreme, uimite fiind cum am uitat amândouă unde ne îndreptam fiecare și faptul că ea se grăbea să ajungă la serviciu. Oricâte cuvinte aș folosi ca să descriu această experiență, nu aș reuși să o redau așa cum a fost. Singura variantă este să simțiți cum a fost, dincolo de cuvintele de mai sus. :)

De toate aceste lucruri mi-a amintit un discurs pe care mi-e greu să-l descriu dintr-un motiv pe care îl veți înțelege doar după ce îl vizionați. Este vorba despre discursul lui Hedy Schleifer - psiholog clinician, expertă în terapia de cuplu și relații. Ea susține workshop-uri în patru limbi în diverse țări ale lumii împreună cu soțul ei - Yumi Schleifer. Poveste sa impresionantă, puterea interioară  pe care o emană și darul său extraordinar de a transmite dincolo de cuvinte - sunt lucrurile care m-au determinat să recomand cu toată inima acest material pe care îl consider profund transformator. De vizionat prin ochii sufletului ..💗


Acum un an și jumătate am scris câteva dintre propriile observații pe aceeași temă aici-link. Alte articole conectate în mod profund cu acesta se găsesc aici-link, aici-link, aici-link și aici-link. Despre neuronii oglindă am postat un material video foarte interesant acum doi ani aici-link.

Cărțile pe care le recomand astăzi sunt bineînțeles despre relații și oferă instrumente minunate de relaționare și simultan de autocunoaștere:
- "Trăind cu cei apropiați în fiecare zi...viața!" - Jacques Salomé - comandă online aici-link;
- "Comunicarea relațională pe înțelesul celor mici" - Jacques Salomé - foarte importantă pentru părinții care vor să aibă o relație armonioasă cu copiii lor - comandă online aici-link;
- "Arta de a cultiva relații durabile" - Gerard Apfeldorfer - comandă online aici-link;
- "Jocurile noastre de toate zilele. Psihologia relațiilor umane" - Eric Berne - comandă online aici-link;
- "Toți comunicăm, dar puțini stabilim și relații" - John C. Maxwell - comandă online aici-link.
***
Dacă ai pășit pentru prima dată pragul căsuței mele virtuale, îți spun bine ai venit! Toate materialele pe care le vei găsi aici ne ajută să creștem și să fim mai buni unii cu ceilalți. Te poți orienta către un subiect anume folosind lista cuvintelor cheie. Abonează-te la newsletter și vei primi pe mail articole, recomandări de filme, dar și alte materiale care nu apar pe blog. Te mai aștept
cu drag 💗


3 comentarii:

Marina Cirjaliu Murgea spunea...

deosebit! multmesc Adina

Liliana spunea...

ADMIRABIL !!! Multumesc pentru filmulet. L-am urmarit si cu sufletul, nu doar cu ochii, pe nerasuflate . Minunate idei si foarte buna expunere ! Am mai invatat ceva !

Liliana M.

Roxana spunea...

Comunicarea este foarte importanta dar se pare ca am ajuns sa comunicam prea mult pe canale virtuale sau telefonic decat live.