"Fiecare pas spre tine însuți e un pas spre Univers și fiecare pas spre Univers e un pas spre tine însuți.
Dar armonia se naște când cunoașterea de sine și cunoașterea Universului merg mână în mână într-o simetrie perfectă."©

marți, 8 ianuarie 2019

Despre asumare și schimbări la început de an (+ documentar important)

La început de an, când începem activitatea la locul de muncă e firesc să începem să lucrăm la schimbările pe care ni le dorim în interiorul nostru. Așa cum spuneam în articolul anterior: cel puțin așa îmi place să cred 😄 - că fiecare om e conștient de asta.

Pentru că în ultima vreme am vorbit o mulțime pe tema schimbărilor interioare, astăzi m-am gândit să dau mai departe două materiale de excepție fără prea multe cuvinte de introducere, ca să aveți timp suficient să vă bucurați de ele.

Primul material este un text care m-a impresionat deoarece dovedește încă o dată că înțelepciunea NU vine neapărat odată cu vârsta ci cu voința omului de a se elibera de victimizare, de a-și ASUMA propria viață și de a învăța cu seriozitate din experiențele pe care e trăiește.

Spun că înțelepciunea NU vine neapărat cu vârsta deoarece autoarea textului următor are (doar) 27 de ani iar cuvintele ei conțin asumarea și responsabilitatea care se găsește relativ greu chiar și în rândul oamenilor de 50-60. Se numește Ioana State, este câștigătoarea unei ediții iUmor și are multe calități în plus pe lângă un simț al umorului extrem de dezvoltat. Nu m-am putut abține și am subliniat anumite fragmente de teamă că nu vor fi suficient de luate în seamă. Sper să vă placă, să vă inspire și să fie de folos..:
***
"Până nu demult, înainte de startul fiecărui an, îmi făceam anumite proiecții asupra ceea ce va urma sau asupra transformărilor prin care voi trece, ghidată de principii, de visuri sau de obiective.

Dintre toate lucrurile pe care le-am reușit, am observat, anul ăsta, că cele mai mari bucurii mi-au venit din lucrurile pe care nu le-am plănuit, pe care nu le-am așteptat sau pe care în ruptul capului nu le-aș fi considerat probabile. Lecția? Iau lucrurile așa cum vin. Crede în tine și nu înceta să crezi și în oameni. Asumă-ți riscuri, fără așteptări.

Am râs, am plâns, m-am îndrăgostit, mi-a trecut. Am dezgropat iubiri, le-am îngropat la loc. Am greșit, am iertat. Am respectat și unde nu am primit respect, pentru că "respect" că nu toți oamenii au capacitatea de a te percepe corect sau de a te pricepe.

Am învățat și din surprize dar și din dezamăgiri să nu mai am așteptări de la oameni. Credeam că știu lecția asta, acum pot să trec orice examen. Încă mă bucur să învăț ceva din fiecare experiență trăită, mă bucur să observ oamenii din jur și să-i înțeleg înainte de a-i judeca; mă bucur că am reușit să mențin același trend, de a nu-mi lăsa zâmbetul să dispară și de a privi cu multumire spre ceea ce am, nu spre ceea ce-mi lipsește.

Am repetat lecția care spune că suntem egali, și am știut și în 2018 că nu am voie să privesc pe nimeni de sus, dar și că nu trebuie să permit nimănui (să încerce măcar) să mă arate inferioară; am învățat, din nou, lecția care spune că decența și integritatea nu pot fi disimulate nicidecum prin vestimentație sau statut social; mi s-a repetat des clișeul cu "niciodată să nu spui niciodată!", imprevizibilitatea vieții devenind astfel o lecție pentru mine.

Am învățat, din nou, că familie înseamnă, odată cu părinții și frații, inimile care bat pentru tine și am mai adăugat un an unor prietenii (nu multe) pentru care sunt veșnic recunoscătoare și de care îmi promit că o să am grijă în continuare; NU am învățat însă că înainte de a nu-i dezamăgi pe alții, trebuie să fii atent să nu te dezamăgești pe tine.

Am învățat că e nevoie de câteva cuvinte de la persoana potrivită pentru a crede în tine, pentru că am fost mai atentă; am învățat o lecție practică, a compensației zic eu: dacă nimic nu durează pentru totdeauna, bucură-te că poți controla durata a ceea ce nu-ți face bine (fie situații/fie relații).

Acționează! Acum, aici și PENTRU TINE! Timpul nu așteaptă pe nimeni. Nu fac planuri pentru 2019, am și vise, am și visuri.

Schimb calendarul, mulțumită că deși nu am tot ce îmi doresc, am tot ce îmi trebuie! LA MULȚI ANI!" - Ioana State


Al doilea material pe care-l recomand astăzi este un documentar extrem de prețios deoarece conține fragmente dintr-un seminar de 6 zile susținut de Tony Robbins, seminar ce oferă soluții pentru diversele arii ale vieții într-un mod inedit (ca structură și organizare). Foarte mulți oameni cheltuie o mulțime de bani pentru a participa la un astfel de seminar, însă pentru un român e mai greu să strângă 5000 de dolari 😄, astfel încât consider că documentarul e.. prețios și în acest sens.

Pentru cei care nu știu cine e Tony Robbins, amintesc faptul că a consiliat personalități precum Bill Clinton, Prințesa Diana, Mihail Gorbaciov, Serena Williams, Hugh Jackman, Oprah Wingfrey, Usher și alți lideri din toate domeniile de activitate: business, sport, politica, cinematografie. Este autorul mai multor cărți care au ajuns rapid bestseller pe plan internațional, fiind traduse în foarte multe limbi.

Este și filantrop foarte activ. Prin parteneriatul incheiat cu Feeding America, a oferit în ultimii doi ani peste 200 de milioane de pachete de hrana celor care nevoiași, a inititat si sustinut diverse programe de dezvoltare personală în peste 1500 de școli, 700 de închisori si 50 000 de organizatii de servicii si adăposturi pentru săraci.

Deși nu vreau să vă influențez în nici un fel, totuși, ca să nu primesc cine știe ce înjurături 😄, voi menționa din start că da, metodele lui Tony Robbins sunt controversate și deseori brutale (psihic și emoțional). Însă, chiar dacă este așa, documentarul este plin de învățăminte, abordări utile, schimbări de perspectivă, exemple concrete și nu în ultimul rând, pentru cei care nu-l vor simpatiza - măcar vor avea parte de repere de genul "așa nu" (avem nevoie și de ele pentru a ne ghida în viață).

Documentarul se numește "Eu nu sunt gurul tău" și poate fi vizionat pe Netflix sau mai jos. Vizionare plăcută și cu folos.. (*dacă video-ul nu se deschide la calitate maximă -720px, puteți seta rezoluția din butonul "rotiță" din bara player-ului).


* Dacă îți dorești un sprijin în transformările prin care treci sau vrei alte clarificări și schimbări de perspectivă - îți pot fi alături. Te pot asigura că aplic metode mai bânde decât Tony Robbins 😄, dar cel puțin la fel de eficiente. Îmi poți scrie un mesaj pe adresa: adina.amironesei@yahoo.com și vom programa o ședință de consiliere. Despre mine găsești informații aici-link.

Articole care au legătură cu subiectele de mai sus: Drumul de la eșec la succesDe ce este dezvoltarea personală o prioritateVictimizarea - boala vremurilor noastre și Adevărații tăi dușmani. Dacă e cineva curios să afle cum a ajuns Tony Robbins cel care este astăzi, recomand documentarul care descrie viața lui - de vizionat aici-link.

Celor care vor să afle mai multe despre metodele lui Tony Robbins le recomand cărțile lui pentru aprofundare:
- "Putere nemărginită" - comandă online aici-link;
- "De neclintit" - comandă online aici-link;
- "Trezește uriașul din tine" - comandă online aici-link;
- "Banii: Stăpânește jocul" - comandă online aici-link;
- "100 de zile pentru a dobândi putere nemărginită" - comandă online aici-link;
- "Mesaje de la un prieten" - comandă online aici-link.
***
Dacă ești pentru prima dată aici, îți spun bine ai venit! Toate articolele și materialele pe care le vei găsi în acest spațiu virtual ne ajută să creștem și să devenim din ce în ce mai conștienți de posibilitățile noastre și de natura realității în care trăim. Poți căuta un subiect anume utilizând listele "Articole recomandate" și cea a cuvintelor cheie din coloana din dreapta. Abonează-te la newsletter și vei primi pe mail articole, recomandări de filme, dar și alte materiale care nu apar pe blog. Te mai aștept
cu drag 💗


2 comentarii:

Anonim spunea...

Buna Adina!
Blogul tau, ramine o sursa excelenta de informatii, rod al unei munci extrem de calificate, de intense si dedicate. Extrem de interesant filmul oferit cu Tony Robbins. Ne-a creeat o idee despre bucataria si sala de mese (cu ghilimele) a procesului (deloc ieftin) de ajutor psihanalitic in masa, acordat de el.
Iti multumesc pentru tot ceea ce ne oferi cu generozitate si sper ca si cu iubire.
Imi exprim speranta ca Nevazutul te ajuta si/sau te va ajuta, asa cum numai El stie, sa o faca, sa nu duci grija zilei de maine. Iti doresc un an 2019 cu rezultate pozitive, o buna sanatate fizica si sufleteasca, echilibru si buna dispozitie!
Cu simpatie, admiratie si iubire, E.A.




Adina Amironesei spunea...

@ E.A.:
Mulțumesc pentru apreciere și urare!
Și eu îți doresc un an plin de bucurii și tot ce îți dorești! :)