"Fiecare pas spre tine însuți e un pas spre Univers și fiecare pas spre Univers e un pas spre tine însuți.
Dar armonia se naște când cunoașterea de sine și cunoașterea Universului merg mână în mână într-o simetrie perfectă."©

duminică, 15 iunie 2014

Cu coada ochiului (+ recomandare film)

Există multe lucruri pe care refuzăm să le privim direct în față. Ne uităm la ele cu coada ochiului sperând ca acestea să fie ireale sau, în cazul când le recunoaștem drept parte a realității, ne place să credem că sunt foarte departe de realitatea noastră imediată. Nu ne place să le privim, nici să vorbim despre ele, deși unele dintre acestea sunt mai probabile decât putem accepta.
Unul dintre lucrurile pe care le tratăm în acest fel este Marea Trecere - trecerea dincolo de planul material. Ce pierdem din vedere când privim moartea în acest fel este faptul că doar privind-o în față și învingându-ne frica putem înțelege cât prețuiește Viața. Doar așa putem înțelege valoarea fiecărui moment, doar așa putem trăi conștient (link) fiecare clipă mulțumindu-i Vieții și mulțumindu-ne nouă înșine pentru curajul de a o Trăi.
***
Dau astăzi mai departe un film pe care am amânat foarte mult să-l recomand. Ultima dată am vrut să fac asta în săptămâna din luna mai în care am recomandat documentarul "Cartea tibetană a morților" aici-link. Dar cum documentarul era oricum atât de tulburător, m-am gândit că un film ca acesta ar fi prea mult pentru o singură săptămână.
Cred că a venit timpul și pentru acest film. Este unul pe care îl recomand numai celor curajoși, celor care s-au săturat să se uite la realitate cu coada ochiului și vor să se deschidă spre a cunoaște viața exact așa cum este ea, cu toate ale ei, celor care vor să-și asume total realitatea și vor să se antreneze spre a o accepta întreagă și a o trăi la potențial maxim.
Filmul a fost realizat pe baza unei piese de teatru scrise Margaret Edson, piesă a cărui scenariu a fost transformat în scenariu de film de către Emma Thompson și Mike Nichols. Rolul principal (un rol extrem de dificil) este realizat într-un fel aparte de Emma Thompson, iar în primele roluri secundare îi veți întâlni pe Christopher Lloyd, Audra McDonald, Eileen Atkins și Jonathan M. Woodward. Pelicula a câștigat 9 premii (trei Primetime Emmy Awards, unul la Festivalul Internațional de la Berlin, unul Humanitas Prize, etc.) și a fost nominalizată la încă zece (inclusiv la Globurile de Aur). Este un exercițiu de imaginație dur, ce să mai zic de transpunerea în locul personajului principal..., de aceea îl recomand doar celor curajoși pe care îi felicit pentru alegere. Ceea ce pot spune absolut sigur este faptul că filmul are valoare terapeutică ceea ce face să merite efortul și...tulburarea. 
Am preluat filmul de pe site-ul vk.com, însă pentru o vizionare de calitate recomand bineînțeles achiziționarea dvd-ului. (* Dacă îl vizionați aici, pentru a evita întreruperile în timpul vizionării: deschideți filmul, apoi dați click pe "pauză" pentru 2-3 minute până se încarcă suficient, apoi click pe "play" din nou.)


Articole conectate se găsesc aici-link, aici-link și aici-link.
***
În cazul când abia ai ajuns pe această pagină, îți spun bine ai venit! "Firul roșu" al paginii este dezvoltarea personală integrală așa cum am descris-o aici (link). Sper ca ceea ce vei găsi aici să fie util căutărilor tale și să revii din când în când. Poți folosi drept hartă a site-ului listele "Articole recomandate", "Resurse video" și cea a cuvintelor cheie (coloana din dreapta). Abonează-te la newsletter și vei primi pe mail articole, recomandări de filme, dar și alte materiale care nu apar pe blog. Te mai aștept

cu drag   *>:D< îmbrăţişare


13 comentarii:

Natalie spunea...

Buna ziua, Adina!
Multumesc pentru recomandari mereu interesante!
Din pacate, la mine niciodata nu merg filmele de pe bloggul tau, adica nu se mai incarca, nu stiu de ce... De aceea m-am obisnuit sa caut dupa denumire pe youtube, si ma uit de acolo. Doar ca la filmul acesta nu-I stiu titlul...
Poti sa-mi spui, te rog, cum se numeste?

Multumesc si o zi frumoasa!

ram spunea...

sunteti draguta sa inserati numele filmului in postare?
mi se pare esential :)
multumesc
numai bine

ram spunea...

iertat sa fiu , acum am inteles ca numele ar fi "spiritul"
am mereu probleme cu procesarea titlurilor in limba romana(absolut mereu irelevante, in neconcordanta cu alegerile scenaristilor/regizorilor/etc , de aceea le prefer mereu pe cele originale), imi asum vina
scuze.
numai bine

Anonim spunea...

Filmul este intr-adevar tulburator,dar daca scenariul filmului il traiesti personal ,in familie,de mai multe ori, ajungi sa intelegi ca viata este un dar de care trebuie sa te bucuri,fara a ignora faptul ca la un moment dat va trebui sa renuntam la ea-viata- pentru un alt dar-moartea-despre care deocamdata nu stim mai nimic

Adina Amironesei spunea...

@ Natalie:
Având în vedere că nu mi-a mai spus nimeni că ar fi probleme cu filmele (din ce spui se subînțelege că nu contează dacă provin de pe vk.com sau vimeo) pot presupune că problema nu e la filme ci la calculatorul de pe care intri (programe, codecuri, etc). E doar o presupunere, desigur. Titlul original este Wit (2001).
@ Ram:
Nu am tradus eu filmul, însă dacă aș fi făcut-o aș fi ales pentru titlu aceeași traducere. Îmi pare rău că ți-a părut irelevant. Dintre toate variantele de traducere tu ce ai fi ales?
Nu, nu mi se pare esențial să trec titlul original în text atâta vreme cât după 34 de secunde de la începerea filmului acesta apare scris mare pe ecran.

Anonim spunea...

L-as fi intitulat "Desteptaciune", sau "Minte", sigur, cu sensul peiorativ fata de ce inseamna "spirit". Acest 'cap chel' este simbolic lumii noastre, in care creierul are pretentia de control. Si totusi, exista speranta, profesoara are un nepot si poate va veni ziua cand geniul va fi perceput ca si poezia pentru copii, fara a deveni obiect de studiu. Am plans si 'am primit' filmul (ca pe-o pastila amara) in momentul cand batrana doamna repeta "there, there", mangaind-o pe obraji, iar ea plangea ca un copilas cuibarit in bratele mamei. Tare spiritul englez, poate incet incet oamenii vor intelege ca inima este cea care intelege, iar nu mintea.

Cristina spunea...

Multumesc pentru acest film.

Roxana B. spunea...

Vai, cat de bun e filmul asta! Chiar daca am plans pe aproape toata durata lui... L-am luat si eu, te-am citat, desigur. Multumesc! :)

munca in strainatate spunea...

foarte fain filmu m-am uitat de multe ori la el imi place

Anonim spunea...

Daca conteaza, va confirm si eu ca site-ul in sine se incarca greu, in general, tocmai datorita multitudinii de poze, filme etc., care necesita un volum mare de date la incarcare. Cititorii nu semnaleaza acest aspect probabil datorita faptului ca apreciaza in primul rand continutul si trec cu vederea astfel de dificultati.Oricum, va multumim pentru informatiile transmise!

Adina Amironesei spunea...

@ Anonim:
Da, așa este, se încarcă greu, știu deja, îmi pare rău pentru inconvenient.
Iată am schimbat o setare astfel încât să se încarce doar primele 5 articole pe prima pagină (în loc de 10 cât era până acum), sper să crească măcar puțin viteza de încărcare. Mai mult de atât nu cred că pot face.
Imaginează-ți această pagină fără nici un video și fără nici o poză, doar cu text.
Te las să tragi singur/ă concluziile... :)

Iulian spunea...

Filmul este extraordinar. Da si eu am plans. Multumesc pentru filmele excelente pe care le recomanzi.
Acum filmul se incarca mai bine.

darry.anna spunea...

Bine te-am gasit Adina

Urmaresc cu multa placere blogul tau si pot spune ca am vizionat foarte multe din filmele pe care le-ai recomandat. Toate mi-au placut in mod deosebit. Mai putin cel de la aceasta postare. Nici n-am avut avut rabdare sa urmaresc filmul dincolo de minutul 46 :(. Poate am eu vreo problema cu acest mod foarte academic de abordare a bolii si a mortii, pur si simplu m-a depasit. Recunosc! (Mai degraba am urmarit cu interes documentarul despre Cartea tibetana a mortilor)
Nu pot insa sa nu remarc rolul deosebit pe care l-a facut actrita Ema Thomson.
Ganduri bune!
Nicoleta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...