"Fiecare pas spre tine însuți e un pas spre Univers și fiecare pas spre Univers e un pas spre tine însuți.
Dar armonia se naște când cunoașterea de sine și cunoașterea Universului merg mână în mână într-o simetrie perfectă."©

joi, 11 septembrie 2014

Treaba mea, treaba ta și treaba lui Dumnezeu

"Pot găsi doar trei tipuri de treburi în Univers: a mea, a ta și a lui Dumnezeu.
(Pentru mine cuvântul Dumnezeu înseamnă „realitate”. Realitatea este Dumnezeu, pentru că guvernează. Orice nu este sub controlul meu, al tău, sau controlul tuturor, o numesc treaba lui Dumnezeu).
Cea mai mare parte a stresului vine din faptul că trăim mental în afara treburilor noastre. Când mă gândesc "Trebuie să-ți găsești o slujbă", "vreau să fii fericit", "ar trebui să fi punctual", "ar trebui să ai mai multă grijă de tine" - sunt în treaba ta. Când sunt îngrijorată de cutremure, inundații, război sau când voi muri, sunt în treaba lui Dumnezeu. Dacă sunt mental în treaba ta sau a lui Dumnezeu, efectul este separarea.
Am observat asta la începutul anului 1986. Când mergeam mental în treaba mamei mele, de exemplu, cu un gând ca "Mama mea ar trebui să mă înțeleagă", am experimentat imediat un sentiment de singurătate. Și am înțeles că de fiecare dată în viața mea, când m-am simțit rănită sau singură, mă aflam în treaba altora.
Dacă tu îți trăiești viața, iar eu trăiesc mental viața ta, cine este aici trăind-o pe a mea? Suntem amândoi acolo. Fiind mental în treaba ta, mă reține de la a fi prezentă în treaba mea. Sunt separată de mine, întrebându-mă de ce viața mea nu funcționează.
Să cred că știu ce e mai bine pentru altcineva, înseamnă să fiu în afara treburilor mele. Chiar şi în numele iubirii, este aroganța pură, iar rezultatul este tensiune, anxietate și frică. Știu ce este bine pentru mine? Asta este singura mea treabă. Ar trebui să lucrez cu asta, înainte să încerc să rezolv problemele tale pentru tine.
Dacă înțelegi cele trei tipuri de treburi îndeajuns să stai în treaba ta, ți-ar putea elibera viața într-un mod în care nici nu-ți poți imagina. Data viitoare când simți stres sau disconfort, întreabă-te în a cui treabă te afli mental și s-ar putea să începi să râzi! Întrebarea aceasta te poate aduce la tine. Și ai putea vedea cum nu ai fost niciodată prezent și că ți-ai trăit toată viața, mental, în treburile celorlalți. Doar să observi când te afli în treburile celorlalți, te poate aduce înapoi la sinele tău minunat.
Iar dacă practici asta pentru un timp, vei observa că nici tu nu ai nici o treabă şi că viața ta se desfășoară perfect pe cont propriu."
***
Fragmentul de mai sus este extras din minunata carte a lui Byron Katie "Iubește ceea ce este" și chiar nu am considerat că are nevoie de vreo introducere deoarece este atât de clar, concis și...perfect. Vă propun acum spre vizionare un nou exemplu al aplicării "Lucrării" sale despre care am vorbit pentru prima dată aici-link. Un exercițiu nu doar util dar și foarte amuzant în stilul binecunoscut al lui Byron Katie...


Celelalte exemple ale aplicării metodei elaborate de Byron Katie se găsesc în articolele de aici (link)aici-link și aici-link iar despre gânduri nefondate, presupuneri inutile, prejudecăți și proiecții iluzorii merită să vizionați documentarul care există aici (link). O altă modalitate de autoinvestigare găsiți aici-link.
Pentru o înțelegere profundă a Lucrării și exemple concrete de aplicare recomand trei cărți ale lui Byron Katie care pot fi comandate online după cum urmează - transportul fiind gratuit oriunde în țară:
- "Pune-ți gândirea sub semnul intrebării și schimbă lumea" - comandă online aici-link;
- "Cine ai fi tu fără povestea ta?" - comandă online aici-link;
- "Iubește ceea ce este" - comandă online aici-link.
Și dacă tot veni vorba de relațiile de cuplu, recomand încă o carte pentru cei care vor cu adevărat relații armonioase:
-"Iubirea nu este de ajuns" - Aaron T. Beck (părintele psihoterapiei cognitive) - comandă online aici-link.
***
UPDATE - REMINDER: 
- Seminarul "Evoluția Conștientă pas cu pas" va sosi în: BUCUREȘTI - 15-16 octombrie și BRAȘOV - 22-23 octombrie. Acesta conține informații despre gradele de conștiență, etapele transformării interioare, rescrierea tiparelor de gândire, emoționale și socio-relaționale, etc - totul prin prisma cercetărilor din psihologia transpersonală. Descriere și celelalte detalii se găsesc AICI-LINKVă aștept cu drag 
- pe romașcani îi aștept ca de obicei la Serile de Inspirație și Povești, următoarea fiind joi 13 octombrie - detalii AICI-LINK
***
Dacă esti pentru prima dată în căsuța mea virtuală, îți urez bun venit! Sper să găsești multe lucruri care să-ți placă. Poți folosi ca hartă a site-ului listele "Articole recomandate", "Resurse video" și cea a cuvintelor cheie (coloana din dreapta). Abonează-te la newsletter și vei primi pe mail articole, recomandări de filme, dar și alte materiale care nu apar pe blog. Te mai aștept
cu drag   *>:D< îmbrăţişare



2 comentarii:

Anonim spunea...

E uimitor când asculţi/citeşti aşa ceva de dimineaţă! ;)
Clipul m-a oferit răspunsul la o întrebare pusă cu muuulţi ani în urmă. Mama a afirmat că am fost departe de a fi un copil "perfect" dar cel mai cuminte. Cred că vroia să zică CU minte...
Întotdeauna i-am respectat valorile şi credinţele chiar dacă am fost (şi mai sunt încă) în dezacord cu o parte din ele.
Mulţumesc Adina! :)

Anonim spunea...

Va multumesc ! Fiti binecuvantata !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...