"Fiecare pas spre tine însuți e un pas spre Univers și fiecare pas spre Univers e un pas spre tine însuți.
Dar armonia se naște când cunoașterea de sine și cunoașterea Universului merg mână în mână într-o simetrie perfectă."©

marți, 20 august 2013

Informații care mi-au schimbat viața (15)

Mulți oameni de știință spun că universurile paralele există și chiar cred că nu ne mai putem îndoi de asta. Că este greu de acceptat ideea, se înțelege de la sine. Asta deoarece minții noastre îi este greu să-și imagineze cum ar fi să avem un număr infinit de replici ale noastre ale fiecăruia și cum ar fi să nu putem controla cu ce-și ocupă acestea timpul...😂

Numai că din ce în ce mai mulți oameni simt intuitiv că există ceva dincolo de noi, ceva mult mai mult decât ne putem închipui, ceva care deocamdată nu poate fi cuprins cu mintea și explicat rațional. Că ar cam trebui să trecem dincolo de ideea unicității este un alt subiect. Motivul pentru care este cazul să conștientizăm măsura infinității posibilităților l-am găsit cuprins concentrat în citatul următor:

"Știm acum că energia întunecată reprezintă peste 70% din Univers, materia întunecată cam 20%. La un calcul simplu ne dăm seama că abia înțelegem (științific) maxim 10% din Univers, dar 90% rămâne un mister. Conștientizând această realitate trebuie să fii foarte precaut înainte să spui că ceva este imposibil."  - Harold E. Puthoff

Trecând dincolo de necesitățile impuse de teoriile științifice privind existența universurilor paralele, la prima vedere este greu să găsim motive să ne intereseze acest subiect deoarece pare foarte îndepărtat de viețile noastre practice. Pare foarte îndepărtat de nevoile zilnice pe care le presupune viața de zi cu zi.

Eu cred că aparentul dezinteres pe care îl avem față de astfel de subiecte este determinat de ceva care există la nivel subtil, de ceva ascuns în fiecare dintre noi, anume teama de multitudinea posibilităților în care s-ar putea desfășura un eveniment și gândul că am putea avea cu toții "dreptate" :)). Am rostit cuvântul teamă deoarece, dacă ar fi așa, nu am mai avea motive să ne contrazicem pe nici un subiect, fapt care pare foarte plictisitor într-o lume în care încă ne hrănim energetic foarte mult din conflicte. Cu alte cuvinte există o teamă că am putea rămâne flămânzi de conflicte.

Dar..., eu cred că existența universurilor paralele vine să confirme experiențele pe care le avem în tărâmurile de "dincolo" de această realitate (numite de unii autori stări de conștiință extinsă), experiențe pe care mulți oameni încă le pun pe seama construcțiilor subconștientului, denumindu-le vise (când au loc în somn) sau halucinații (când sunt trăite în stare conștientă).

Poate că aș fi și eu tentată să cred că sunt vise sau halucinații dacă nu ar fi atât de reale și dacă nu ar implica și conștiența simțurilor de "aici" așa cum mi-au descris multe persoane care au trăit astfel de experiențe. Dar pentru că articolul de astăzi este dedicat universurilor paralele voi lăsa subiectul privind astfel de experiențe deschis pentru o altă ocazie.


Filmul documentar de astăzi - "Univers sau Multivers" - își merită pe deplin locul în seria "Informații caremi-au schimbat viața" (link) deoarece are puterea de a schimba total percepția noastră despre acest Univers așa cum îl imaginăm acum. Are capacitatea de a explica pe înțelesul tuturor ce goluri din cosmologie umple teoria existenței Multiversului și care sunt dovezile care susțin ideea existenței lui.

Deși acest film zdruncină zdravăn percepțiile și credințele de toate zilele iar asta ar putea crea o stare de neliniște, mie mi-a adus multe răspunsuri și mi-a facilitat multe conexiuni între experiențe asemeni celor descrise mai sus și explicațiile acestora. Conexiuni de genul: "Asta înseamnă că toate lucrurile pentru care nu mi-am găsit timp să le fac au fost poate făcute de o copie de-a mea, în alta parte" - idee spusă de unul dintre fizicieni în film. Ori asta nu-mi poate da decât o stare de pace.

Filmul este realizat tot sub conducerea lui Brian Greene după cartea sa "Textura Cosmosului: Spațiul, Timpul și Textura Realității" și reprezintă ultima parte din seria celor patru amintite în ultimele patru săptămâni.

Documentarul poate fi înțeles în mod independent, însă pentru o privire globală este recomandată și vizionarea celorlalte trei din serie pe care le puteți accesa aici (link 1), aici (link 2)  și aici (link 3). Vizionare plăcută și cu folos!


Pentru o înțelegere mai bună a "funcționării" Universului în care ne-am întâlnit recomand episoadele seriei de documentare: (ep.1) Ce este spațiul (link), (ep.2) Iluzia timpului (link), (ep.3) "Saltul cuantic" (link) și (ep.4) "Univers sau Multivers" (link).

Ca și în cazul celorlalte trei episoade, recomand cărțile lui Brian Greene care au, așa cum am mai spus, darul de a explica lucruri complicate pe înțelesul tuturor și au calitatea de a fi mai palpitante decât un film SF 😁:
- "Universul elegant" - comandă online aici-link;
- "Realitatea ascunsă" - comandă online aici-link;
și încă două cărți dragi mie:
- "Cosmos" -Carl Sagan- comandă online aici-link;
- "Lumea și demonii ei" -Carl Sagan- comandă online aici-link.
***
Dacă este pentru prima dată când ai ajuns în căsuță mea virtuală, îți urez bun venit! Sper ca lucrurile pe care le vei citi să-ți aducă o stare de pace și bucurie. Poți alege un articol din lista cuvintelor cheie din coloana din dreapta. Abonează-te la newsletter și vei primi pe mail articole, recomandări de filme, dar și alte materiale care nu apar pe blog. Te mai aștept
cu drag  💗*>:D< îmbrăţişare



3 comentarii:

Anonim spunea...

Buna Adina!
Multumesc pentru distribuirea acestui documentar, care asemeni celorlalte reuseste sa ne furnizeze informatii si sa ne pregateasca pentru "resetare-reconfigurare". Observ ca ne schimba viata incepand cu programul zilnic, reconfigurand cu nonsalanta prioritati pe care le consideram inamovibile. Raman pe receptie.(E.A.)

Adina Amironesei spunea...

@ E.A.:
Ai dreptate, ne pregătim pentru "reconfigurare". Mulțumesc și eu! :)

ionica33 spunea...

foarte interesant filmul! multumim!