"Fiecare pas spre tine însuți e un pas spre Univers și fiecare pas spre Univers e un pas spre tine însuți.
Dar armonia se naște când cunoașterea de sine și cunoașterea Universului merg mână în mână într-o simetrie perfectă."©

sâmbătă, 17 august 2013

Din iadul interior către pacea sufletească

Se spune că în cazul unei testări psihologice generale foarte puțini oameni ar fi încadrați în categoria "normali". În plus, dacă testarea ar fi realizată de 1000 de psihologi diferiți nici o statistică nu ar coincide cu alta. Și asta deoarece noțiunea de "normalitate" are limite foarte flexibile nu doar de la un psiholog la altul ci s-a și modificat continuu și pe parcursul istoriei și de la o locație la alta pe glob.

Nu cred în boli mentale. Cred însă în dereglări și blocaje datorate transformărilor prin care trecem cu toții în aceste vremuri. Cred că există oameni care au suportat și suportă chiar acum presiuni interioare uriașe și că nimeni din afară nu poate ști măsura lucrurilor care se petrec în sufletul și în mintea lor chiar dacă ei ar vorbi despre asta. Dacă ar vorbi.
Dar foarte mulți oameni preferă să nu vorbească despre presiunile interioare pe care le suportă. Bineînțeles, asta se întâmplă în principal din cauza fricii de judecățile celor din jur, pentru că atunci când simți o presiune interioară imensă este sigur că nu mai ai nevoie de una exterioară. Dar desigur sunt multe alte motive pentru care oamenii nu deschid poarta sufletului lor nici măcar pentru ei înșiși.

Multă vreme nu am înțeles de ce nu se deschid oamenii, de ce nu vorbesc despre ce simt. Chiar am rănit câțiva oameni forțându-i să se deschidă. Acum le cer iertare. Cănd i-am înțeles și cum? Evident, când mi s-a întâmplat și mie să simt să mă închid sufletește. Și mai ales când am văzut cum e să nu poți ieși de-acolo deși ajungi să îți dorești asta. Când am văzut că iadul personal depășește cu mult tot ce s-a scris vreodată despre orice iad de dincolo.
Acum văd închiderile sufletești ca făcând parte din ciclul "normalității "cel puțin pentru o vreme (iată că am rostit cuvântul "normalitate", deși nu face parte din vocabularul meu de toate zilele), din normalitate - așa cum o văd eu acum.  

Acum sunt convinsă că puterea noastră de a ieși din orice iad crește exponențial din momentul în care în interiorul nostru își face apariția credința că acest lucru este posibil. Mai cred că pentru cei ce își doresc din tot sufletul să iasă din iadul personal Universul le scoate în cale oameni speciali care și-au depășit toate prejudecățile și le pot fi sprijin în drumul lor către pacea sufletească. Cred de asemenea că există oameni cu o voință și o credință de fier care ies singuri din iadul personal (ca să folosesc o expresie foarte cunoscută) și mai cred că într-un sens  mai mult sau mai puțin metaforic "aceștia vor moșteni Pământul".

Ieri am vizionat un discurs profund emoționant care mi-a reamintit aceste lucruri și mi-a oferit ocazia să le scriu și aici, motiv pentru care am ales să îl împărtășesc și aici. Este vorba despre speech-ul TED al lui Eleanor Longden care a reușit să depășească stări din care foarte puțini psihiatri îi dădeau șanse să iasă. Luați-vă centurile de siguranță, pentru că "vom coborî adânc...foarte adânc" (expresie a lui Robert M. Williams din conferința de aici (link) pe care o recomand de asemenea). Ce emană energetic veți simți fiecare...


Proiectul minunat de care vorbește Eleanor Longden în discursul său se găsește aici (link) și susține oameni din întreaga lume.
(*Post-editare: Neapărat de văzut și discursul care există aici-link.)
Pe tema iadului interior recomand tulburătoarea carte scrisă de Andrew Solomon, carte finalistă la Premiul Pulitzer, câştigătoare al National Book Awards şi inclusă în lista The Times a celor mai bune o sută de cărţi ale deceniului. Este o carte despre care Daniel Goleman spunea că este "O călătorie de o sinceritate sfâșietoare printr-una dintre cele mai sumbre încăperi ale sufletului omenesc." :
"Demonul amiezii" - comandă online aici-link - transport gratuit oriunde în țară.
Recomand de asemenea:
- "Exerciții de meditație pentru depașirea depresiei" - M. Williams, J. Teasdale, Z. Segal, J. Kabat-Zinn - comandă online aici-link;
- "Ieșirea din depresie" -Dominique Barbier- comandă online aici-link;
- "Învinge depresia înainte ca ea să te învingă" -Robert L. Leahy- comandă online aici-link;
- "Flux. Psihologia fericirii" -Mihaly Csikszentmihalyi- comandă online aici-link;
- "Despre fericire, viață și multe altele" -Dalai Lama- comandă online aici-link.

***
Dacă este pentru prima dată când ai ajuns pe această pagină, îți spun bine ai venit! În legătură cu ce spuneam mai sus sunt și articolele de aici (link) și de aici (link). Sau poți alege un altul din lista "Articole recomandate" sau orice subiect din tabelul cuvintelor cheie, ambele liste fiind situate în coloana din dreapta. Abonează-te la newsletter și vei primi pe mail articole, recomandări de filme, dar și alte materiale care nu apar pe blog. Te mai aștept,
Cu drag  *>:D< îmbrăţişare



2 comentarii:

Anna spunea...

http://eutube.do.am/publ/drama_online/prozac_nation/16-1-0-2574

Anonim spunea...

Buna Adina!
Interesant, ca toate materialele de pe TED propuse spre luare la cunostinta. In continuare am parcurs si discursul de 7 min. produs de Julian Treasure pe tematica comunicarii interumane si nu numai. Imi pare rau ca nu inteleg 100% engleza nativilor si ca pe ici pe colo am pierdut din mesaj, aspect care m-a nemultumit. Ti-as ramane recunoscator, o data in plus, daca ai avea posibilitatea sa postezi materialul subtitrat in romaneste.
Multumesc, dorim sanatate si buna dispozitie si sa auzim numai si numai de bine!
Cu simpatie E.A.