"Fiecare pas spre tine însuți e un pas spre Univers și fiecare pas spre Univers e un pas spre tine însuți.
Dar armonia se naște când cunoașterea de sine și cunoașterea Universului merg mână în mână într-o simetrie perfectă."©

duminică, 20 iulie 2014

Dezbrăcarea de... scuze (+ recomandare film)

M-am îmbogățit cu multe experiențe de-a lungul vremii, prea multe ca să le povestesc aici, dar e drept, mai fac asta la seminarii 😁 Din ele am învățat că viața nu merită trăită în compromis (oricât de mare sau de mic ar fi) și în nici un caz pe pilot automat. Pur și simplu nu merită.

Am învățat că scuzele pe care mi le-am găsit să stau în compromisuri (pentru că desigur am stat și eu destul timp 😁 erau doar scuze - pentru că nu găseam puterea să ies din situațiile respective și mai ales pentru că nu reușeam să-mi asum consecințele ieșirii de-"acolo".

Apoi am găsit un exercițiu foarte fain pe care îl folosesc în cazul când mai am vreo nelămurire 😁, exercițiu care constă într-o simplă întrebare: dacă mâine aș muri, ce lucruri aș regreta că nu le-am oprit (la timp) sau că nu le-am făcut? Într-un limbaj "stradal" aș spune că întrebarea asta este maximă 😁, adică mai simplu de atât nu se poate.

Dă rezultate fantastice pur și simplu, vălul iluziei se dizolvă pe loc, rămâne esențialul și putem vedea de fiecare dată viața într-un mod cu totul nou, clar ca și cristalul :)). Bineînțeles exercițiul funcționează doar dacă avem maximă sinceritate față de noi înșine și dacă nu-l folosim să găsim alte scuze mai cu moț pentru justificarea acțiunilor noastre mai puțin roz.

O parte din ceea ce v-am spus (mai exact întrebarea) are legătură cu filmul pe care îl dau mai departe astăzi, titlul acestuia fiind "Viața mea fără mine". Este un film care, deși pare simplu, este profund transformator și are marele dar de a ne ajuta să ne "dezbrăcăm" de scuze și să ne clarificăm sistemul de valori, credințele și propria viață în general (doar dacă vrem asta, bineînțeles). Este un exercițiu de fitness mental și emoțional deosebit recomandat celor care chiar vor să se antreneze pentru o viață trăită conștient (link), cu alegeri conștiente.

Scenariul este scris de Isabel Coixet împreună cu autoarea nuvelei - Nanci Kincaid, iar regia aparține lui Isabel Coixet. Sarah Polley dă viață personajului principal într-un mod cu totul aparte, iar în celelalte roluri îi veți întâlni pe Amanda Plummer, Scott Speedman, Deborah Harry și Mark Ruffalo. Precizez că filmul a câștigat 16 premii și a avut alte 15 nominalizări la diverse secțiuni ale unor festivaluri de film, dar cred că merită văzut dincolo de acestea - prin ochii sufletului...

Îmi pare rău că traducătorul filmului a sărit micul fragment de la minutul 22, foarte important, dar ca să nu deconspir acțiunea, nu vă voi da traducerea nici eu, sperând să se înțeleagă din context...Vizionare plăcută!


Deși la recomandările de film precedente nu am recomandat link-uri conexe, acum recomand articole care se găsesc aici-linkaici-link și aici-link.

Dacă ești pentru prima dată în micul meu univers, îți urez bun venit! Firul roșu al acestuia este dezvoltarea personală prin toate metodele și creșterea gradului de conștiență. Cu siguranță vei găsi ceva care să-ți placă, pentru că am adunat multe lucruri aici 😁 - peste 650 de articole. Ca să cauți mai ușor poți folosi lista cuvintelor cheie (coloana din dreapta). Abonează-te la newsletter și vei primi pe mail articole, recomandări de filme, dar și alte materiale care nu apar pe blog. Te mai aștept
cu drag 💗

6 comentarii:

Anonim spunea...

este minunat filmul!!! Viata merita traita pana la ultima clipa!

Anonim spunea...

Excelentă recomandare!
Vă mulțumesc!
Pentru că eu consider că nimic nu este întâmplător!

Reihiuke spunea...

Apropo de exercitiu. Ce produce acea intrebare?

Anonim spunea...

Minunat filmul. Traducerea lipsa era la minutul 23.

Adina Amironesei spunea...

@ Reihiuke:
Am scris deja ce produce (pentru mine): clarificări. :)

Anonim spunea...

...exact numai de moralitate, nu se poate vorbi in acele ''to do it'', alcoolul prea mult te omoara, sexul cu un necunoscut iti aduce alt copil sau chiar SIDA....frumos...